Pomona Fairground

.                                                                         100505



Praktik och bilträff

Dagen började med att jag skjutsade eleverna till respektive praktikplatser, plus att jag stannade kvar för att filma lite mer. Jag började filmandet på Davis eftersom det ligger längst bort på slingan. Daärefter återvände jag till Twin Peaks och Carolines praktikplats. Då hade dom fått in en gammal pärla som dom flesta skulle uttrycka det. En Impala Cab -58. Dom hade lite bromsjobb plus en läkande servostyrning att ta hand om, så det blev lite motorhistoria för Caroline den här förmiddagen.



6044s Impala Cab ´-58



6034s Alla detaljer fanns på plats

Under tiden som jag var på plats hos Caroline kom en brandbil i full karriär förbi verkstaden och dom ser ut precis som på film. Enligt Caroline så var det tredje utryckningen sen hon kom på morgonen.



6041s Precis som på film

Resterande del av dagen var Caroline tillsammans med en kille som jobbar som tekniker på verkstaden och fick då vara med om en del felsökning och smogtest, som dom kallar det. Det innebar en hel del frågor från Carolines del eftersom många av dom tekniska uttrycken var nya för henne. Men vi far väl se det som positivt att hon frågar och lär sig en massa nya saker och uttryck.

Efter jobbet så var det dags för ytterligare en bilutställning. Dom som följde med på den här övningen var jag själv samt Tommy, Dave, Joe Black, Zack Black, Caroline, Erik och Russel. Vi åkte strax före fyra mot Pomona Fairground och NHRA-museet. Där har dom utställning, första onsdagen varje månad, av bilar som är lite över det vanliga skiktet av utställningsbilar. Dessutom så är det gratis inträde på museet dessa kvällar. Här nedan kommer ett litet axplock av bilder. Det var runt trehundra bilar på plats så jag kommer inte att visa alla, för då kommer nog en del av er att tröttna.



6049s En Lamborghini som stod utanför grindarna. Jag vet inte om den inte platsade eller varför den stod utanför. Häftig nog tycker i alla fall jag.



6052s Bilens lack den glänste och kromet blixtrade i dess nos, eller hur var det?



6053s Har alltid sagt att om jag ska ha en amerikansk bil så ska det vara en Corvette. Jag har inte nått dit ännu och förmodligen blir det väl inte heller. Inte min prisklass om man så säger.



6071s Krom, krom, krom



6073s För en del är Thunderbird drömmen utöver allt annat. Jenny som var med hit ifjol letade då delar till sin pappas bil av samma modell.



6080s En Austin har jag också haft men den var storleken mindre. Min var en A30. Det här är vad jag förstår en A40. Rätta mig om jag har fel.



6087s Caroline har en fantastisk aptit häröver. Hon hade tydligen ställt sig på vågen och vägde fem kilo mer än när hon for. Hon känner en viss oro för hur balklänningen ska passa.



6088s En Woodie med passande surfbräda i trä



6092s En typisk mexikanarbil, om man nu får säga så. Dom har lite av sin specialitet att bygga bilar med små hjul plus att dom bygger om fjädringssystemet så att dom kan hoppa ”jämfota” eller vad man ska kalla det med sina bilar. Kul grej, men inte min favorit direkt.

Efter utställningen var det så dags att prova en ny hamburgerrestaurang, Farmer Boys. Jag har varit där förut så jag vet att dom är jättebra. Vad Caroline och Erik tyckte får vi inte veta för dom var mätta efter sin måltid på Pomona.

Sen var det bara hemresan kvar uppför dessa slingriga vägar mot Lake Arrowhead.

Tack för idag

Lennart

PS

Om ni saknat Andreas sa var han ute med sin familj och shoppade. Han hade lite slantar som han ville bli av med.

DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0