Lil'Louie

.                                                                        100506



Torsdag

Dagen började med dom vanliga aktiviteterna. Det vill säga att skjutsa eleverna till respektive praktikplats. Därefter gjorde jag mig en tur upp till Joe Urbz och delade med mig av mina bilder från den här sidan av resan. Därefter gjorde jag en rundtur och filmade med Tommys videokamera för att dokumentera även med rörlig bild. Ja jag tog lite stillbilder också för att ha till bloggen. Här kommer ett litet urval som visar dagens aktiviteter.



6313s Erik har målat och pinstripat den här gamla lådan



6118s Här håller han på och målar några vinglas åt Shelly



6119s Andreas målar flames på en brandsläckare



6127s Här hjälper Tommy Russel med uppgifter om hjulvinklar på hans bil



6129s Men vilka är det som sitter i baksätet på polisbilen. Det är ju Andreas och Erik.



6133s Med tanke på Eriks benställning skulle man ju kunna misstänka både det ena och det andra. Men jag kan lova att han bara spelar



6136s Så här ser dekorationen som dom har på armen ut i det här distriktet

Efter jobbet hade Shelly och Joe på Davis fixat så att en av dom mer namnkunniga dekorationsmålarna, Lil´Louie, kom upp till firman för att hålla en lektion om ämnet. Det blev en nästan tre timmar lång föreläsning om konsten att måla dekorationer på bilar och även på andra saker. Lil´Louie har hållit på med detta i trettioåtta år så han har en stor kunskap i ämnet.



6140s Han började med att prata om penslar, deras form och användningsområden.



6146s Det var inte bara våra elever som lyssnade utan även alla som jobbar på Davis



6153s Här hade han kommit in på Airbrush och tekniken inom den delen av dekorationer



6159s Här ett litet smakprov på hans arbete. Det är bakluckan på hans bil.

Om ni undrar vart Caroline varit idag så blev hon medbjuden till Beachen av Jennifer på Don´s. Dom for från bergen i tiotiden och var sen borta till sena kvällen. En helt fantastisk dag enligt Caroline med både avslappning på stranden och andra aktiviteter. Bland annat så var dom på en crossbana och tittade på dom riktigt duktiga killarna, sen åkte dom till en driftingbana och tittade på en sport som är ganska ny inom motorsporten. Dom kör och sladdar så mycket som möjligt kan man väl säga på ett förenklat sätt. (Jag kan inte reglerna själv.) Där var i alla fall en hel del amatörer som inte imponerade på Caroline. ”Jag skulle ha gjort det bättre själv” sa hon. Ni kommer att få höra mer om detta när ungdomarna skriver sina egna reseskildringar.

Så var den dagen slut

Lennart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0