På hemmaplan

 

 

Tjena, kommigt tillbaka från usa som varit GRYYYMT !

Första natten var ganska tröttsam, somnade direkt när jag kom hem till the Norton's.

Nästa dag åkte vi till skolan och kollade runt lite på hur det såg ut osv fram till lunch. då åkte vi till Davis autobody, min och Eriks praktik plats dom kommande 2 veckorna.

Sen började vi praktisera dan efter på plåt och lack, ganska roligt faktiskt. speciellt med Steeeve, haha skönare gubbe får man leta efter :D

Gjorde några lackjobb och nästa vecka fick man börja pinstripa och airbrusha lite. fick även privat lektion av Lil' louie.
 
Första helgen så drog jag, Tyler, Brady och deras pappa till öknen (Salton sea) det var varmt och sköönt. Fick åka i en av hans farbror Kajs buggys, den var sinnesjuk. Fast har man pengar kan man tydligen äga såna leksaker.

Hela Tylers släkt är motorfreaks så alla hade leksaker.

Vi var där från fredag till söndag då vi åkte hem runt 2-3 tiden.

Resan var en liten upplevelse med, var ju typ 10000000 vindsnurror ute i öknen, aldrig sett så många.

När vi kom tillbaka till hans pappas hus så åt vi god mat och sen badade jacuzzi på hans bakgård.

Nästa dag så skjutsade han oss till Leslie (Tylers mamma) och hon körde oss upp till skolan, sen hämtade Tommy oss från skolan och skjutsade runt oss till praktik platserna, den dagliga rutinen.
 
Andra helgen följde jag med Leslie, Brady och Tyler till Leslies syster som bor i Huntington beach såååå skönt där borta. Åkte longboard utefter hela boardwalken och spana in lite volleyboll brudar, skönare dag. Sen så åkte vi tillbaka till deras hus och grillade lite burgers.

Sov över där från lördag till söndag då vi tog skatesen och cyklarna ner till stranden, gick i lite affärer osv. hahaha och Tyler började prata med en anti krig gubba som stog med peace skyltar, Tyler blev sur på han för att han aldrig svarade på Tylers fråga, han frågade vad en skylt stog för och gubben kallade Tyler för terrorist, hahaha det var sjukt roligt. Vi fick även åka i en coastguard båt, som var utrustad med brandsläckare osv, den var tuff. Åkte och kollade runt vid strandhusen som var för feta för att vara sant.

På måndagen innan vi åkte hem så gick vi heldag på skolan, det var roligt att se hur deras system fungerade, det var såå strikta regler på allting. Fast det var riktigt roligt.

På tisdagen så åkte vi till Venice Beach och Hollywood, fast först så tittade vi in på Coast Airbrush. En sån affär skulle inte sitta helt fel här i Östersund.

Så skulle vi äta lunch/middag... åkte in på IHOP, en pannkaks restaurang som sålde allt från svenska till amerikanska pannkakor. jag köpte fyra pannkakor som var mättande, men vafan, 150 kr för 4 pannkakor värt och testa men inte priset 150 KR!! och juicen gick på typ 30 kr.

Senare åkte vi till Venice beach och gick på boardwalken, ojojoj inte som jag hade tänkt mig.
 
Bara en massa uteliggare, knarkare och det var typ 100 affärer var tredje affär sålde samma saker haha, det kändes så typiskt turistgrejs. Så åkte vi till Hollywood och knäppte kort på dom kända kändisstjärnorna. Hollywood var coolt fast skylten var för lite haha, den är alltid så stor på bild men inte i verkligheten. kanske långt bort men det vi såg var inte mycket.

Såå nu har jag berättat vad jag har gjort i USA och vad jag tyckt, det har varit såå värt det att åka, ångrar inget.

Hare bra //Andreas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0