Hemma igen

                                                                  100518

 

 

Hej Hej, nu har det gått ett par dagar sen man kom hem från dom stora staterna, jetlagen sitter fortfarande i. Ganska omöjligt att sova om nätterna. Jag kan säga att jag har haft världens underbaraste upplevelse i mitt liv hittills, trodde aldrig att jag skulle få chansen att uppleva något så otroligt roligt och lärorikt. Jag har lärt mig tusen nya saker och sett saker som aldrig förr! Det absolut bästa jag har gjort i mitt liv, mina ögon har öppnats och jag har fått en bredare syn på livet. Jag har fått upplevt ett annat lands kultur och traditioner, fått varit med och tagit del av deras vardagsliv och arbetsliv. Man kan se på tv hur dom lever i USA, men det är ju en helt annan sak i verkliga livet. Dom lever på ett helt annat sätt och gör saker på annat sätt än vad vi i Sverige gör, därför är jag så otroligt glad att jag fick uppleva allt detta!

 

Min tid på Don's Auto var bland det roligaste jag gjorde, jag jämförde med min tidigare praktikplats på Autotjänst och totalt annourlunda var det, så intressant att få vara med och se hur det gick till på deras vis. Dom gödde upp mig ganska mycket också haha, jag fick prova nya maträtter varje dag vilket jag tyckte var oerhört snällt av dom. Så jag fick se deras matkultur också! Tiden på Twin Peaks Auto Service var hur rolig som helst den också, så mycket skratt och så mycket man fick lära sig. Fick veta hur man gör "Smog Test" (avgasprov), det var intressant för jag tyckte dom var oerhört duktiga och snabb. Tyvärr är inte min tekniska engelska på topp så jag frågade OFTA vad dom menade för sak när dom sa tillexempel, Rotors (bromsskivor). Så dom fick förklara var den satt och vad den gjorde innan jag hade en uppfattning av vad dom pratade om haha. Jag lärde dom endel svenska namn på saker men tror dom glömt det för jag valde ut dom svåraste orden.

 

Skolan var också en upplevelse, så kul att få se hur dom går i skola och vad dom gör på sina lektioner. Helt annorlunda, skulle aldrig ens kunna fantisera ihop hur deras skola var. Mycket roligt och lärorikt att se, jag tyckte dom hade en bra skola och eleverna fick lära sig mycket. Enda minuset som var var skolmaten, lite påsar med olika konstiga saker i, serverade i små papplådor. Men allt annat var så roligt att se, och roligt att träffa alla andra elever, dom var så snälla och pratglada. Om någon kom fram och pratade vart man jätteglad att dom ville veta vad man tyckte om landet och det var trevligt att dom kom fram och hejade bara sådär. STORT plus till alla trevliga elever och lärare jag stötte på. Jag tycker det är superkul att träffa nya människor och få höra vad dom tycker och tänker om saker och ting. Hemma hos familjen så hade jag det trevligt, dom var snlla och jag fick eget badrum, tjihoo mycket snällt haha ! Man kände sig riktigt som hemma, dom var så gästvänliga och välkommnande. Jag skulle kunna skriva många många rader till men detta får räcka, haha.

 

// Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0