En till

                                                                    100519

USA resa

 

Började med att flyga för första gången, men själva flygningen gick bra. Men resan dit var så jobbig, gick inte att sova en minut, var de längsta 12 timmarna jag har vart med om. Men jag ångrar inte en minut att jag sökte, det har vart en sådan upplevelse att få åka och träffa andra människor på andra sidan jorden. Och just USA, dit som jag alltid har velat åkt till.

 

När vi var där fick vi ha praktik i 2 veckor, istället för att vara på deras skola. Men det var bra tyckte jag för deras skola var inte alls rolig. Det var mer som våran grundskola, och inga raster och dålig lunch. Men praktiken var hur bra som helst, kanske den bästa praktiken jag har haft. Jätte trevliga och roliga personer som jobbar där. Jag fick ”lära” dom att plast laga lite, det var kul. Sen fick jag pinstripa massa saker åt Joe ”chefen” Black och hans fru och det var rolig att dom gilla min pinstripeing. Jag saknar alla dom, vill helt klart åka tillbaks och hälsa på dom.

 

På fritiden fick vi göra massa roliga saker som man inte alls kan göra här. En dag så bestämde vi oss bara att åka till ett ställe på berget där man brukar köra cross och så. Vi åkte med Ben heter han, han var till Sverige förra året. Och han har bara en vanlig Ford pickup (inge speciellt) men han vill kolla hur den klara terräng för han kanske skulle följa med mig och den familjen jag bodde med till öknen och köra riktig offroad i bergen. Så vi åkte där över stenar och vatten och det gick hur bra som helst förutom några små repor. Så han skulle följa med oss till öknen med hans bil.

 

När vi va i öknen så körde vi runt på massa olika vägar bara, i stekande sol. Och överallt var det grottor och gångar i bergen och såklart så skulle dom andra hålla på gå i dom och kolla vart dom ledde, vissa kunde leda oss till andra sidan vägen osv. Sen kom vi till en uttorkad sjö där folk brukar sladda runt och leka. Och där fick jag köra lite och det var hur kul som helst, som att köra på is typ fast utan halkan. Och Ben gjorde några för många ”dounats” så hans servostyrning gick sönder. Inte kul för han. Sen åkte vi och hem.

 

En helg var jag i Las Vegas! Det var som en dröm, helt otroligt häftigt var det. Det var verkligen något extra. Bodde på ett hotell med pool och grejer, sen på kvällen så gick vi på ”strippen” en lång gata som går genom hela Las Vegas med massa hotell och shower på. Vi tittade på ”the vulcano show” det var en vulkan som sprutade eld i takt med musik, sk*t häftigt. Sen skulle vi kolla på en pirat show och en fontän show men det blåste för mycket så dom kunde inte köra dom tyvärr. Annars så gjorde vi inge speciellt, men det var nog speciellt att bara vara där och se allt, alla hus, alla bilar och alla lampor. På dagarna var det strålande sol och blåsigt som tur var annars skulle man bli stekt.

 

Det här har vart min bästa semester någonsin, även om det inte var meningen att vara semester. Men det har vart så lärorikt och så roligt. Dom andra vet inte vad dom missa med den här resan, det var bara så kul. Och familjen jag bodde hos var hur bra som helst, kom bra överens med dom och dom vill att jag ska komma tillbaks så det var roligt. Och det bästa var att skolan betalade hela resan, så vi behövde bara ha fickpengar till shopping och så. Tack för allt cya! 





 

Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0